Gruppträning

20180904

PRELIMINÄRT GRUPPSCHEMA FROM 17/9

 

MÅNDGAR:

12:00 + SPINNING 30´ HJ

17:15 +BODYTONING 45´ (Bodypump 30´ from 22/10) SV

18:05 +HIIT 45´ EE

18:00 HOIST CIRKLE 45´ MF

18:50 QUEENAX CIRCUIT 45´ MF

 

TISDAGAR:

06:00 +SPINNING 45´ MJ

09:00 +GYMPA 60´ LL

17:00 SOMA MOVE 45´ HJ

18:00 +CORE (CXWORX FROM 23/10) SS

18:40 +SPINNING 30´ SS

18:45 +HIIT 45´ MJ

 

ONSDAG:

06:00 QUEENAX CIRCUIT 45´ MJ

08:30 +YOGA 60 LL

17:50 POWERYOGA 60 LL (FROM, 26/9)

19:00 +HIIT 45´ EE (BODYPUMP FROM 3/10)

 

TORSDAG:

08:30 +DANS & STYRKA 60´ LL

12.00 POWERYOGA 30´ LL (FROM 26/9)

18:00 +CORE 30´ SS (CXWORX 30´ FROM 25/10)

18:40 +SPINNING 30´ SS

19:00 ZUMBA FITNESS 60´ VL, AL

 

FREDAG

08:00 +SPINNING 45´ HJ

17:00 HAPPENING 45´, RULLANDE SCHEMA.

 

SÖNDAG:

18:00 BODYTONING 45´ SV (BODYPUMP 60´ FROM 28/10)

 

CHECKA IN!

En skärm är placerad på receptionsdisken med en läsare , som ni håller upp er UR-kod som, ni hittar under check in i Wondr (bokningsappen). Incheckning ska ALLA göra även dem som inte går på gruppass!

NYA BOKNINGSREGLER CLUB GYM+ GISLAVED

Då vi tyvärr ser att väldigt många har som rutin att gå in och boka upp sig på en massa pass, som dem sedan avbokar under veckan kommer vi få göra en del ändringar i reglerna! Va snälla att tänk till en extra gång innan ni bokar in er på pass då vi ofta står med lediga platser vid passets start, även om passet varit fullbokat en hel vecka. Vi vill ju att så många som möjligt ska ha möjlighet att gå på våra populära gruppass!

1.Man kan boka sitt pass som max en vecka innan!

2.Man kan avboka sitt pass som minst fyra timmar innan!

3.Dem som ligger på reservplats kommer automatiskt få plats på passet om någon avbokar då som minst fyra timmar innan. Då får man ett mail som talar om att platsen är din.

4.Man kommer till sitt bokade pass senast 5 min innan start, annars släpper vi platser till drop in!

5.Kommer man inte till bokat pass så kommer det bli en varning, vid tre varningar så kommer man bli avstängd från bokningssystemet i en månads tid.

Vi har ny mailadress! Info@clubgymplus.se

 

CLUB GYM + GISLAVED 

 

Club Gym+ Vaggeryd                    

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever. Club Gym+ +pass bygger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen.

ABS

Intensivt magpass mycket styrka och förbränning.
Endast kroppen som redskap. Ingen stretch efter passet. Passar bra att kombinera med spinningen efter.

Bootcamp

Bootcamp är en form av intensiv konditions-, uthållighets- och styrketräning baserad på militärt inspirerade övningar. I övningar använder du i stor del din egen kropp men även ibland vikter. Övningarna utförs i en form av cirkelträning med mycket lite vila mellan bytena.

Box

Ett pass där svettet flödar, man jobbar mycket i par och använder sig av handskar och mitsar. Det är även en hel del kroppsövningar. En rolig träning som passar alla!

Burn 

Ett intervallpass indelat i 3 delar. En styrkedel, en konditionsdel och en uthållighet.
Passar allt från nybörjare till vältränad. Finns alltid alternativ på övningarna

Cirkel Power

Ett svettigt men roligt pass där man jobbar med hela kroppen, kombination med både styrka och puls!
Kicka igång fettförbränningen på ett roligt sätt. 

Kettlebell

Kettlebell träning är en ytterst funktionell träningsform utifrån vardagens utmaningar med fokus på helkroppsrörelser för att förbättra styrka, kondition, balans, stabilitet och koordination. Träningen ger styrka, ökad rörlighet och stabilitet i de muskler som vi använder dagligen, vare sig det handlar om att lyfta matkassar, bära på barnen eller träna inför Vasaloppet, därför är kettlebellträning något som alla kan utföra och dra nytta av.

dsc-00211.jpg  

 

Pilates

Pilates är en stillsam kombination av styrketräning, stretch och yoga. Syftet är att bygga upp ett starkt och flexibelt muskelparti kring och inuti mage och rygg - som är ovärderliga stabiliseringsmuskler för figur, hållning och de problem som ett stillasittande liv för med sig.
Eftersom varje övning tränar flera muskelgrupper samtidigt, tonas och stärks hela kroppen så att den totala stabiliteten förbättras.

Shape up

Ett högintensivt pass där vi gör styrkeövningar med hjälp av den egna kroppen.  Övningarna görs direkt efter varandra, vilket gör att det endast blir kort vila mellan varven. Det höga tempot leder därför till starkare muskler och bättre kondition. För dig som föredrar något kortare träningspass, där både fettförbränningen är hög och tempot intensivt

Shred

Intervall träning där man mixar både kondition, rörlighet och styrka. Rolig träning med högt tempo som förbättrar uthålligheten.

 

Spinning

Spinning en utmärkt träningsform för er som vill få en bra grundkondition fort. Spinning tränar främst de stora muskelgrupperna i benen, vilket bidrar till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation.Passen innehåller både smidighet, rörlighet, styrka, kondition och koordination.

Spinning Intervall 

Spinning intervall ett pass där vi möter en blandad terräng med en del intervaller. Alla tränar vi efter våra egna förutsättningar, gemensamt är en go puls o möjligheter till utmaningar. 1:a delen ingen stretch. 2:a delen något kortare aktiv tid då stretch ingår.

Strenght Elit 

Vår version av det kända varumärket CrossFit. Det är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet. Människans värld är full av rörelser. Vi utför rörelser som stå, sitta, kasta, lyfta, putta, dra, klättra och springa helt naturligt. Vi har gjort detta sedan urminnes tider. De är en del av vår design. Det är dessa naturliga rörelser som ligger till grund för övningarna som inkluderas i CrossFit-träningspass. Detta pass är för dig som är van att träna och känner din kropp väl.

Tabata

Tabata är en träningsform som är framtagen av en forskare i Japan. Dr. Izumi Tabata visade på att 4 minuter av högintensiva träningsintervaller kan ge bättre effekt på både de aneroba och aeroba energisystemen än en hel timmes lågintensiv konditionsträning. Intervallerna utförs om 20 sek med 10 sek vila. En tabata är 8 repetioner = 4 min. Det är en högintensiv träningsform som utlovar resultat!

 

Total Body

Ett pass för den lite tränade...Men även för den som vill bygga upp styrkan. Vilja och motivation behövs!!!
Övningarna utförs med olika redskap och vikter och med hög intensitet.
Tungt, roligt och resultat inriktat.

Yoga

Yoga är en lugn träningsform dom passar alla. Man tränar rörlighet, balans, styrka och andning. Målet är fysiskt och mentalt välbefinnande.

Group Strength

Fun Kid´Z

Med lek och rörelse kan era barn få både motion och glädje. Detta pass är riktat till barn som är 4-10 år gamla och endast till föräldrar som är medlemmar på Gym+.

 

 

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)