Gruppträning

Gruppschema Club Gym+ Gislaved 

 

VIKTIG INFORMATION:

Gällande bokningssytemet:

Vi kommer andvända oss av "Biljettsystem"

Vilket innebär att du, som medlem, kan ta en biljett till det pass du planerat att gå på,

antingen precis innan passet börjar, eller som tidigast då receptionen öppnar.

Då pass är på obemannade tider, kommer instruktören för aktuellt pass dela ut biljetterna ca 15 min

innan passets starttid.

Så detta innebär att bokningar online kommer upphöra redan v.47

Ni som redan har bokat pass, biljetter läggs undan för er och ni behåller era platser på passen.

Det nya bokningssytemet kommer ut till er, först det fungerar klockrent!

NYTT FÖR VECKAN! Fr o m V47

Queenax circuit 45 min, en cirkelträning med 10 olika stationer, varvas med 45/15 SEK intervaller!

Spinning extra tillsatt pass på Torsdagar!

 

NYHET

SOMA MOVE kommer till Gym+ redan nästa vecka, dvs v.48

SOMA MOVE är ett helkroppspass, på 30 min och utförs barfota på Yoga matta,

under dessa 30 minuter flödar du igenom förutbestämda mönster av rörelser som upprepas i flera repitioner tills svetten

lackar. Träningen förbättrar din mobilitet och styrka, stimulerar till bättre balans och sinne i närvaro.

Det startar på tisdag, 27/11 kl 17:00

Instruktör: Heidie Johansson Licenserad SOMA MOVE instuktör

 

 


Måndag


18:00 CX Worx® 30' Stefan 
18:35 Body Vive® 50' Zandra 
18:35 RPM® 45' Claes 
19:30 Body Balance® 60' Kirsi 


Tisdag


08:30 Gympa 45' Kirsi 

17:00 SOMA MOVE 30´ Heidie (Start V.48)
18:30 HIIT 45' Emma

19:15 Queenax Circuit 45’ Mikaela 

 

Onsdag

17:30 Body Pump® 60' Sandra
18:00 Sprint® 30' Stefan 
18:40 Body Vive® 50' Sandra 
19:30 Hoist circle 45' Stefan 


Torsdag


08:30 Dans och styrka 45' Lena
17:30 CX Worx® 30' Agnetha/Stefan
18:05 HIIT 45' Emma

18:10 Spinning 45’ Agneta 
19:00 Body Balance® 60' Sandra


Fredag


08:00 Spinning 45'Agnetha 
08:50 Hoist Circle 30' Agnetha
16:30 Sprint® 30' Stefan 

18:30 Bodypump 60' Claes


Lördag


09:00 Body Balance®45' Kirsi

10:00 Varierande Klasser Se nedanstående veckoschema för dessa Pass!


Söndag


17:00 Body Pump® 60' Claes

 

Varierande lördagspass!

V.47 RPM® 45' Claes

V.48 20/20/20 60' (Bodyvive/bodypump/bodybalance) Sandra

V.49 Bodyvive® 55' Zandra

V.50 Dans och Styrka 60' Lena

 


* Vi reserverar oss för eventuella ändringar på schemat.

 

 

 

Gruppschema Club Gym+ Vaggeryd 

FortGjort Cykel -Nyhet

Under 25 min arbetar du efter egen förmåga och Fort Gjort Cykel är en skonsam träningsform som passar alla som vill och kan cykla att få bättre kondition. Skonsam träning för kroppen, förbättrad styrka i framför allt ben och säte. Hjärtat stärks och förbränningen ökar med regelbunden Fort Gjort Cykel. Du arbetar med stora muskelgrupper.

FortGjort Rörlighetsträning -Nyhet

Om "Rörlighetsträning" Var och varannan person är stel och har ont på vissa partier på kropp pga av för mycket stillasittande och enformig rörelse. FortGjort Rörlighetsträning bygger på att vi varvar dynamiska/funktionella rörelseserier, där fokus ligger på naturlig rörelse i kroppen, med traditionella stretchövningar.
FortGjort Rörlighet är din bästa vän om du behöver öka eller bibehålla din rörlighet eller smidighet!

FortGjort Puls Träning -Nyhet

Består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder.
Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder.
Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

Om FortGjort Multiträning -Nyhet


 FortGjort  Multiträning  består  av  kondition-­  och  styrkeövningar  där  du  kan   utmana  dig  själv  efter  din  egen  kapacitet  varje  gång.  En  liten  serie  av  enkla   och  effektiva  övningar  eller  rörelser  upprepas  så  många  gånger  du  hinner   under  ett  visst  antal  sekunder.  Därefter  en  ny  serie.  En  träningsform  med   mycket  endorfiner  och  jäklar  anamma!

FortGjort Box Mix  -Nyhet


En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer varvas med pulshöjande övningar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som motstånd.

FortGjort  Step  &  Styrka   -Nyhet 

FortGjort  Step  &  Styrka  bjuder  på  effektiv  intervallträning   för  hela  kroppen.  Enkla  och  roliga  steg  på  en  steplåda  varvas  med  styrkeövningar  med  fokus  på  ben  och  säte.  Här   får  du  mycket  träning  på  kort  tid.  


FortGjort  Step  Mix  –Nyhet

Step  Mix  startar  med  en  skön  kom  igång  låt  följt  av  en  låt  som  är  lite  mer   träning  för  kondition.  Vi  varvar alltså  låtarna  med  följande  syfte;;  kondition,   lättare  koordination,  kondition  osv.   För  att  genomföra  denna gruppträningsaktivitet  krävs  det  en  steplåda  som  är   justerbar  på höjden,  för  att  passa  deltagarnas  längd  och önskemål.   FortGjort  Step  Mix  är  intervallbaserad  träning  där  vila  och  kort  återhämtning   kan  ske  mellan låtarna/delarna.  Övningsvalet  består  av  traditionella   basövningar  i  step  up  och  här  och  var  kan  det  förekomma någon  liten   ”utmaning”.     Syftet  med  klassen  är  att  ge  deltagarna  pulsbaserad  träning  samt  en  liten  dos   av koordinationsträning.  Du  som  inspiratör  ansvarar  för  att  anpassa   rörelserna  efter  gruppens  förmåga.  Använd  med fördel  tiden  mellan  låtarna  till   att  informera    om  nästkommande  övningar  om  behov  finns.  

FortGjort Dansa Zamba  -Nyhet                

En träningsstund fylld av glädje och energi! I FortGjort Dansa Zamba förflyttar du dig till varmare breddgrader och släpper loss till latinamerikanska rytmer. Detta är träningsglädje på högsta nivå.

FortGjort Yoga Avspänning  -Nyhet 

Syftet med denna Yoga klass är att skapa en avspänning i, precis som kategorin avspeglar, både kroppen och själen. I ett lugnt och behagligt tempo sträcker vi ut kroppens anspända muskler och avslutar med avslappning för sinnet. Yoga Avspänning rekommenderas varmt för alla som vill komma ner i varv och öka sin närvaro.


FortGjortPilates  -Nyhet                                                                                                                     

FortGjort Pilates ger Dig kroppskontroll, förbättrad hållning, fokus och ett inre lugn. FortGjort Pilates är träning som utgår ifrån kroppens mittparti, bålen och du anpassar själv rörelserna efter din egen förmåga. Övningarna i FortGjort Pilates ger både styrka och rörlighet samt hjälper dig hitta din optimala hållning.

FortGjort Rörlighet  -Nyhet  

Syftet  med  denna  aktivitet  är  att  bibehålla  eller  öka  rörligheten  i kroppen.   Stretchövningar  får  kännas  lite  ”svidande”  men  ej  göra ont.  Var  noga   med  att  tala  om  att  övningarna  skall  utföras långsamt,  andas  och   slappna  av.  

FortGjortStyrka -Nyhet                                                                                                                           

Enkel träning för kroppens större muskler. Du använder din egen kropp som främsta redskap och du arbetar efter din egen förmåga. Vi tar även hjälp av ett gummiband, hantlar och en stepbräda. Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter FortGjort Styrka. 

FortGjort Mage Rygg -Nyhet

En  stark  hållning  är  A  och  O  för  att  kroppen  ska  må  bra  i  vardagen.  FortGjort  Mage  Rygg  stärker  mittpartiet på kroppen  genom   övningar  för  magen  och  ryggen.  Du  väljer  själv  om  du  vill  göra  det   lättare  eller  tyngre alternativet  på  övningarna  –  utgå  alltid  efter  din   förmåga  och  dagsform.  Övervägande  av  alla  övningar  sker   sittande  eller  liggande  på  en  matta.

FortGjort FunktionellTräning -Nyhet                   

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever. FortGjort Funktionell Träning bygger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen.

ABS

Intensivt magpass mycket styrka och förbränning.
Endast kroppen som redskap. Ingen stretch efter passet. Passar bra att kombinera med spinningen efter.

Bootcamp

Bootcamp är en form av intensiv konditions-, uthållighets- och styrketräning baserad på militärt inspirerade övningar. I övningar använder du i stor del din egen kropp men även ibland vikter. Övningarna utförs i en form av cirkelträning med mycket lite vila mellan bytena.

Box

Ett pass där svettet flödar, man jobbar mycket i par och använder sig av handskar och mitsar. Det är även en hel del kroppsövningar. En rolig träning som passar alla!

Burn 

Ett intervallpass indelat i 3 delar. En styrkedel, en konditionsdel och en uthållighet.
Passar allt från nybörjare till vältränad. Finns alltid alternativ på övningarna

Cirkel Power

Ett svettigt men roligt pass där man jobbar med hela kroppen, kombination med både styrka och puls!
Kicka igång fettförbränningen på ett roligt sätt. 

Kettlebell

Kettlebell träning är en ytterst funktionell träningsform utifrån vardagens utmaningar med fokus på helkroppsrörelser för att förbättra styrka, kondition, balans, stabilitet och koordination. Träningen ger styrka, ökad rörlighet och stabilitet i de muskler som vi använder dagligen, vare sig det handlar om att lyfta matkassar, bära på barnen eller träna inför Vasaloppet, därför är kettlebellträning något som alla kan utföra och dra nytta av.

dsc-00211.jpg  

 

Pilates

Pilates är en stillsam kombination av styrketräning, stretch och yoga. Syftet är att bygga upp ett starkt och flexibelt muskelparti kring och inuti mage och rygg - som är ovärderliga stabiliseringsmuskler för figur, hållning och de problem som ett stillasittande liv för med sig.
Eftersom varje övning tränar flera muskelgrupper samtidigt, tonas och stärks hela kroppen så att den totala stabiliteten förbättras.

Shape up

Ett högintensivt pass där vi gör styrkeövningar med hjälp av den egna kroppen.  Övningarna görs direkt efter varandra, vilket gör att det endast blir kort vila mellan varven. Det höga tempot leder därför till starkare muskler och bättre kondition. För dig som föredrar något kortare träningspass, där både fettförbränningen är hög och tempot intensivt

Shred

Intervall träning där man mixar både kondition, rörlighet och styrka. Rolig träning med högt tempo som förbättrar uthålligheten.

 

Spinning

Spinning en utmärkt träningsform för er som vill få en bra grundkondition fort. Spinning tränar främst de stora muskelgrupperna i benen, vilket bidrar till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation.Passen innehåller både smidighet, rörlighet, styrka, kondition och koordination.

Spinning Intervall 


Spinning intervall ett pass där vi möter en blandad terräng med en del intervaller. Alla tränar vi efter våra egna förutsättningar, gemensamt är en go puls o möjligheter till utmaningar. 1:a delen ingen stretch. 2:a delen något kortare aktiv tid då stretch ingår.

Strenght Elit 

Vår version av det kända varumärket CrossFit. Det är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet. Människans värld är full av rörelser. Vi utför rörelser som stå, sitta, kasta, lyfta, putta, dra, klättra och springa helt naturligt. Vi har gjort detta sedan urminnes tider. De är en del av vår design. Det är dessa naturliga rörelser som ligger till grund för övningarna som inkluderas i CrossFit-träningspass. Detta pass är för dig som är van att träna och känner din kropp väl.

Tabata

Tabata är en träningsform som är framtagen av en forskare i Japan. Dr. Izumi Tabata visade på att 4 minuter av högintensiva träningsintervaller kan ge bättre effekt på både de aneroba och aeroba energisystemen än en hel timmes lågintensiv konditionsträning. Intervallerna utförs om 20 sek med 10 sek vila. En tabata är 8 repetioner = 4 min. Det är en högintensiv träningsform som utlovar resultat!

 

Total Body

Ett pass för den lite tränade...Men även för den som vill bygga upp styrkan. Vilja och motivation behövs!!!
Övningarna utförs med olika redskap och vikter och med hög intensitet.
Tungt, roligt och resultat inriktat.

Yoga

Yoga är en lugn träningsform dom passar alla. Man tränar rörlighet, balans, styrka och andning. Målet är fysiskt och mentalt välbefinnande.

Group Strength

Fun Kid´Z

Med lek och rörelse kan era barn få både motion och glädje. Detta pass är riktat till barn som är 4-10 år gamla och endast till föräldrar som är medlemmar på Gym+.