Gruppträning

NYA REALISER:

 

CHECKA IN!

En skärm är placerad på receptionsdisken med en läsare , som ni håller upp er UR-kod som, ni hittar under check in i Wondr (bokningsappen). Incheckning ska ALLA göra även dem som inte går på gruppass!

NYA BOKNINGSREGLER CLUB GYM+ GISLAVED

Då vi tyvärr ser att väldigt många har som rutin att gå in och boka upp sig på en massa pass, som dem sedan avbokar under veckan kommer vi få göra en del ändringar i reglerna! Va snälla att tänk till en extra gång innan ni bokar in er på pass då vi ofta står med lediga platser vid passets start, även om passet varit fullbokat en hel vecka. Vi vill ju att så många som möjligt ska ha möjlighet att gå på våra populära gruppass!

1.Man kan boka sitt pass som max en vecka innan!

2.Man kan avboka sitt pass som minst fyra timmar innan!

3.Dem som ligger på reservplats kommer automatiskt få plats på passet om någon avbokar då som minst fyra timmar innan. Då får man ett mail som talar om att platsen är din.

4.Man kommer till sitt bokade pass senast 5 min innan start, annars släpper vi platser till drop in!

5.Kommer man inte till bokat pass så kommer det bli en varning, vid tre varningar så kommer man bli avstängd från bokningssystemet i en månads tid.

Vi har ny mailadress! Info@clubgymplus.se

 

 

 

VIKTIG INFORMATION Club Gym+ Gislaved

 

NYHET

SOMA MOVE kommer till Gym+

SOMA MOVE är ett helkroppspass, på 30 min och utförs barfota på Yoga matta,

under dessa 30 minuter flödar du igenom förutbestämda mönster av rörelser som upprepas i flera repitioner tills svetten

lackar. Träningen förbättrar din mobilitet och styrka, stimulerar till bättre balans och sinne i närvaro.

Instruktör: Heidie Johansson Licenserad SOMA MOVE instuktör

 

 

CLUB GYM + GISLAVED 

Gruppschema from 3/4-3/6-2018

 

Måndag:

12:00 Surprise

16:15 Dans O Styrka 45’ Lena
17:10 TONE 45’ Zandra
18:00 CXWORX 30´ Stefan
18:30 RPM 45’ Claes
18:35 HIIT 45’ Emma

Tisdag:

 

06:00 Frukostspinning 45´ Micke

08:30 BODYBALANCE 45’ Kirsi
17:00 Soma Move 45’ Heidie
17:45 Hoist 45’ Mikaela

18:00 SPRINT 30´ Stefan
18:40 Queenax Cirquit 45’ Mikaela
19:00 Bodypump 60’ Sandra

Onsdag: 

08:30 Yoga 60´ Lena

12:00 Surprise 30´ Lena

17:30 Bodypump 30’ Sandra
18:10 TONE 45’ Sandra
19:00 Bodybalance 30’ flex Sandra

Tor:
08:30 Dans Styrka 60’ Lena
17:30 CxWorx 30’ Stefan
18:10 HIIT 45’ Emma
19:00 Zumba Fitness 60´ Viktoria

Fre:

8:00 Spinning 45´ Heidie
16:45 Sprint 30’ Stefan
17:30 Bodypump 60’ Claes

Lör:
Håll koll i Wondr! Sporadiska pass.

Sön:
17:00 Bodypump 60 Claes

 

Vi reserverar oss för ev ändringar!

 

VAD innebär dem olika gruppassen???

SURPRISE:

Ett pass där du bekvämt blir överraskad och får möjlighet att tänja på dina gränser, det kan bli allt från Yoga, spinning, funktionell träning och gympa.

BODYBALANCE:

En blandning av yoga tai chi och pilates. Lugnt och koncentrerat.

BODYPUMP:

Ett styrkepass i grupp, där vi använder skivstänger och viktplattor. Du tränar upp styrka och uthållighet i hela kroppen på ett utmanande men enkelt sätt.

CXWORX:

Ett effektivt pass med fokus på bålmuskulaturen. Förebygger skador!

TONE:

Pulshöjande träning för hela kroppen med funktionella övningar som blandar både styrka och kondition. Bra för dig som är ny på gruppträning men också dig som vill ha ett effektivt pass.

DANS & STYRKA:

Genomkörare av hela kroppen, rullning av höfter.

GYMPA:

Gympa varvat med styrkestationer.

HIIT:

Högintensiv intervallträning där vi varvar 45 SEK jobb med 15 SEK vila. Kort intensivt pass med fokus på hela kroppen. Passar alla!

HOIST CIRCLE:

Styrketräning i cirkel på våra unika hoistmaskiner. Passets längd kan variera lite beroende på antalet deltagare, dock längst 45 min. Passar bra för nybörjare att komma in i styrketräningens värld, men också för erfarna som vill ha lite push!

QUEENAX CIRCUIT:

Cirkelträning i Queenax som är en funktionell träningsbur med oändliga möjligheter för variation! Helkroppsträning där vi varvar intervaller 45/15 SEK på 10 stationer. Utmärkt för nybörjare likaså som gamla i gemet!

RPM:

Träning på cykel där du cyklar till rytmen av kraftfull musik, i terräng och uppför berg.

SOMA MOVE:

Ett flöde av rörelsemönster med fokus på att arbeta med kroppen som en enhet. Tränar på smidighet och kraftfullhet.

SPRINT:

Tuff 30 minuters högintensiva intervaller på cykel, som passar alla oavsett träningsbakgrund.

 

 

Runt 30' Gruppschema Club Gym+ Vaggeryd 

FortGjort Cykel -Nyhet

Under 25 min arbetar du efter egen förmåga och Fort Gjort Cykel är en skonsam träningsform som passar alla som vill och kan cykla att få bättre kondition. Skonsam träning för kroppen, förbättrad styrka i framför allt ben och säte. Hjärtat stärks och förbränningen ökar med regelbunden Fort Gjort Cykel. Du arbetar med stora muskelgrupper.

FortGjort Rörlighetsträning -Nyhet

Om "Rörlighetsträning" Var och varannan person är stel och har ont på vissa partier på kropp pga av för mycket stillasittande och enformig rörelse. FortGjort Rörlighetsträning bygger på att vi varvar dynamiska/funktionella rörelseserier, där fokus ligger på naturlig rörelse i kroppen, med traditionella stretchövningar.
FortGjort Rörlighet är din bästa vän om du behöver öka eller bibehålla din rörlighet eller smidighet!

FortGjort Puls Träning -Nyhet

Består av ÖNSKSRövningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna och egen nivå. Vissa intervall är längre och andra så korta som 20 sekunder.
Varje intervall består av enkla och effektiva övningar eller rörelser och de ska upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder.
Därefter en ny övning/rörelse. En träningsform med mycket puls och massor av energi!

Om FortGjort Multiträning -Nyhet

 FortGjort  Multiträning  består  av  kondition-­  och  styrkeövningar  där  du  kan   utmana  dig  själv  efter  din  egen  kapacitet  varje  gång.  En  liten  serie  av  enkla   och  effektiva  övningar  eller  rörelser  upprepas  så  många  gånger  du  hinner   under  ett  visst  antal  sekunder.  Därefter  en  ny  serie.  En  träningsform  med   mycket  endorfiner  och  jäklar  anamma!

FortGjort Box Mix  -Nyhet

En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer varvas med pulshöjande övningar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som motstånd.

FortGjort  Step  &  Styrka   -Nyhet 

FortGjort  Step  &  Styrka  bjuder  på  effektiv  intervallträning   för  hela  kroppen.  Enkla  och  roliga  steg  på  en  steplåda  varvas  med  styrkeövningar  med  fokus  på  ben  och  säte.  Här   får  du  mycket  träning  på  kort  tid.  

FortGjort  Step  Mix  –Nyhet

Step  Mix  startar  med  en  skön  kom  igång  låt  följt  av  en  låt  som  är  lite  mer   träning  för  kondition.  Vi  varvar alltså  låtarna  med  följande  syfte;;  kondition,   lättare  koordination,  kondition  osv.   För  att  genomföra  denna gruppträningsaktivitet  krävs  det  en  steplåda  som  är   justerbar  på höjden,  för  att  passa  deltagarnas  längd  och önskemål.   FortGjort  Step  Mix  är  intervallbaserad  träning  där  vila  och  kort  återhämtning   kan  ske  mellan låtarna/delarna.  Övningsvalet  består  av  traditionella   basövningar  i  step  up  och  här  och  var  kan  det  förekomma någon  liten   ”utmaning”.     Syftet  med  klassen  är  att  ge  deltagarna  pulsbaserad  träning  samt  en  liten  dos   av koordinationsträning.  Du  som  inspiratör  ansvarar  för  att  anpassa   rörelserna  efter  gruppens  förmåga.  Använd  med fördel  tiden  mellan  låtarna  till   att  informera    om  nästkommande  övningar  om  behov  finns.  

FortGjort Dansa Zamba  -Nyhet                

En träningsstund fylld av glädje och energi! I FortGjort Dansa Zamba förflyttar du dig till varmare breddgrader och släpper loss till latinamerikanska rytmer. Detta är träningsglädje på högsta nivå.

FortGjort Yoga Avspänning  -Nyhet 

Syftet med denna Yoga klass är att skapa en avspänning i, precis som kategorin avspeglar, både kroppen och själen. I ett lugnt och behagligt tempo sträcker vi ut kroppens anspända muskler och avslutar med avslappning för sinnet. Yoga Avspänning rekommenderas varmt för alla som vill komma ner i varv och öka sin närvaro.

FortGjortPilates  -Nyhet                                                                                                                     

FortGjort Pilates ger Dig kroppskontroll, förbättrad hållning, fokus och ett inre lugn. FortGjort Pilates är träning som utgår ifrån kroppens mittparti, bålen och du anpassar själv rörelserna efter din egen förmåga. Övningarna i FortGjort Pilates ger både styrka och rörlighet samt hjälper dig hitta din optimala hållning.

FortGjort Rörlighet  -Nyhet  

Syftet  med  denna  aktivitet  är  att  bibehålla  eller  öka  rörligheten  i kroppen.   Stretchövningar  får  kännas  lite  ”svidande”  men  ej  göra ont.  Var  noga   med  att  tala  om  att  övningarna  skall  utföras långsamt,  andas  och   slappna  av.  

FortGjortStyrka -Nyhet                                                                                                                           

Enkel träning för kroppens större muskler. Du använder din egen kropp som främsta redskap och du arbetar efter din egen förmåga. Vi tar även hjälp av ett gummiband, hantlar och en stepbräda. Du kommer att känna dig härligt stark i hela kroppen efter FortGjort Styrka. 

FortGjort Mage Rygg -Nyhet

En  stark  hållning  är  A  och  O  för  att  kroppen  ska  må  bra  i  vardagen.  FortGjort  Mage  Rygg  stärker  mittpartiet på kroppen  genom   övningar  för  magen  och  ryggen.  Du  väljer  själv  om  du  vill  göra  det   lättare  eller  tyngre alternativet  på  övningarna  –  utgå  alltid  efter  din   förmåga  och  dagsform.  Övervägande  av  alla  övningar  sker   sittande  eller  liggande  på  en  matta.

FortGjort FunktionellTräning -Nyhet                   

Sträcka sig upp för att nå hyllan i skafferiet, kliva ut ur bilen, böja sig ner för att knyta skorna… Träna som du lever. FortGjort Funktionell Träning bygger upp en funktionell styrka, rörlighet och balans i din kropp som du kan utnyttja i vardagen.

ABS

Intensivt magpass mycket styrka och förbränning.
Endast kroppen som redskap. Ingen stretch efter passet. Passar bra att kombinera med spinningen efter.

Bootcamp

Bootcamp är en form av intensiv konditions-, uthållighets- och styrketräning baserad på militärt inspirerade övningar. I övningar använder du i stor del din egen kropp men även ibland vikter. Övningarna utförs i en form av cirkelträning med mycket lite vila mellan bytena.

Box

Ett pass där svettet flödar, man jobbar mycket i par och använder sig av handskar och mitsar. Det är även en hel del kroppsövningar. En rolig träning som passar alla!

Burn 

Ett intervallpass indelat i 3 delar. En styrkedel, en konditionsdel och en uthållighet.
Passar allt från nybörjare till vältränad. Finns alltid alternativ på övningarna

Cirkel Power

Ett svettigt men roligt pass där man jobbar med hela kroppen, kombination med både styrka och puls!
Kicka igång fettförbränningen på ett roligt sätt. 

Kettlebell

Kettlebell träning är en ytterst funktionell träningsform utifrån vardagens utmaningar med fokus på helkroppsrörelser för att förbättra styrka, kondition, balans, stabilitet och koordination. Träningen ger styrka, ökad rörlighet och stabilitet i de muskler som vi använder dagligen, vare sig det handlar om att lyfta matkassar, bära på barnen eller träna inför Vasaloppet, därför är kettlebellträning något som alla kan utföra och dra nytta av.

dsc-00211.jpg  

 

Pilates

Pilates är en stillsam kombination av styrketräning, stretch och yoga. Syftet är att bygga upp ett starkt och flexibelt muskelparti kring och inuti mage och rygg - som är ovärderliga stabiliseringsmuskler för figur, hållning och de problem som ett stillasittande liv för med sig.
Eftersom varje övning tränar flera muskelgrupper samtidigt, tonas och stärks hela kroppen så att den totala stabiliteten förbättras.

Shape up

Ett högintensivt pass där vi gör styrkeövningar med hjälp av den egna kroppen.  Övningarna görs direkt efter varandra, vilket gör att det endast blir kort vila mellan varven. Det höga tempot leder därför till starkare muskler och bättre kondition. För dig som föredrar något kortare träningspass, där både fettförbränningen är hög och tempot intensivt

Shred

Intervall träning där man mixar både kondition, rörlighet och styrka. Rolig träning med högt tempo som förbättrar uthålligheten.

 

Spinning

Spinning en utmärkt träningsform för er som vill få en bra grundkondition fort. Spinning tränar främst de stora muskelgrupperna i benen, vilket bidrar till ett starkare hjärta, starkare lungor och en sundare blodcirkulation.Passen innehåller både smidighet, rörlighet, styrka, kondition och koordination.

Spinning Intervall 

Spinning intervall ett pass där vi möter en blandad terräng med en del intervaller. Alla tränar vi efter våra egna förutsättningar, gemensamt är en go puls o möjligheter till utmaningar. 1:a delen ingen stretch. 2:a delen något kortare aktiv tid då stretch ingår.

Strenght Elit 

Vår version av det kända varumärket CrossFit. Det är ett styrke och konditionsprogram byggt på ständigt varierade funktionella rörelser utförda under hög intensitet. Människans värld är full av rörelser. Vi utför rörelser som stå, sitta, kasta, lyfta, putta, dra, klättra och springa helt naturligt. Vi har gjort detta sedan urminnes tider. De är en del av vår design. Det är dessa naturliga rörelser som ligger till grund för övningarna som inkluderas i CrossFit-träningspass. Detta pass är för dig som är van att träna och känner din kropp väl.

Tabata

Tabata är en träningsform som är framtagen av en forskare i Japan. Dr. Izumi Tabata visade på att 4 minuter av högintensiva träningsintervaller kan ge bättre effekt på både de aneroba och aeroba energisystemen än en hel timmes lågintensiv konditionsträning. Intervallerna utförs om 20 sek med 10 sek vila. En tabata är 8 repetioner = 4 min. Det är en högintensiv träningsform som utlovar resultat!

 

Total Body

Ett pass för den lite tränade...Men även för den som vill bygga upp styrkan. Vilja och motivation behövs!!!
Övningarna utförs med olika redskap och vikter och med hög intensitet.
Tungt, roligt och resultat inriktat.

Yoga

Yoga är en lugn träningsform dom passar alla. Man tränar rörlighet, balans, styrka och andning. Målet är fysiskt och mentalt välbefinnande.

Group Strength

Fun Kid´Z

Med lek och rörelse kan era barn få både motion och glädje. Detta pass är riktat till barn som är 4-10 år gamla och endast till föräldrar som är medlemmar på Gym+.